“Beidzot tas ir noticis!” apgalvo lielākā daļa cilvēku, kuri ir dzirdējuši “Google” jauno politiku, kas saistīts ar ātro kredītu reklāmu aizliegumu. Taču tā ir tikai virspusēja informācija, kā vēsta vecais teiciens kokam/zaram ir divi gali.
Lai gan Google kopš 13. jūlija tiks aizliegtas ātro kredītu reklāmas, kuru apmaksas termiņš ir pēc 60 dienām, tomēr tas uzreiz nenozīmē to, ka tās vairs neeksistēs. Vai atceraties “sauso likumu”, kurš bija ieviests Amerikā, lai pilnībā izslēgtu alkohola lietošanu? Droši vien atceraties arī to, kā tas strādāja jeb nestrādāja.
Neko aizliegt pilnībā nekad nav izdevies, jo cilvēka prāts diemžēl vai par laimi vienmēr atrod risinājumu un piekļuvi, ja pie tā strādā. Salīdzinot šo “Googles” jauno politiku un “sauso likumu”, varam secināt, ka pilnībā ātro kredītu reklāmas nevarēs ierobežot, jo kā zināms pastāv arī citas meklētājprogrammas, piemēram, Bing un Yandex, kas šo iespēju nav izslēgušas. Kāpēc pārējās nerīkojās līdzigi Google? Varbūt tas ir tikai laika jautājums, bet Google zina, ka atpakaļceļa vairāk nav.
Ko šajā jomā varam paredzēt?
Visticamāk to, ka parādīsies vairāk nelegālas reklāmas ar citiem indeksiem, radot vairāk problēmas un iespējams vairāk naudas tiem, kas to pratīs izmantot saviem mērķiem. Šeit darbojas vecais labais teiciens, ka neko nevar pilnībā aizliegt. Varam tikai uzdot jautājumu vai bija vērts ar to cīnīties un varbūt tas atklāj tikai problēmas virspuspējo daļu.
Autors: Jānis Eglītis