Mūsdienās automašīna vairs neskaitās kā luksusa prece, bet gan kā ikdienai nepieciešams transporta līdzeklis. Kā zināms degviela mūsu valstī nav no tām lētākajām, tāpēc daudzi meklē alternatīvu tradicionālajai degvielai – benzīnam vai dīzelim, un tāda alternatīva ir pieejama, proti, autogāze. Ja Tu esi ieinteresēts, tad iesakām izlasīt līdz galam mūsu rakstu – kāpēc nepieciešama autogāzes iekārtas uzstādīšana.
Kas tad īsti ir autogāze?
Autogāze ir ekoloģiski tīra ogļūdeņraža degviela, kas ir piemērota tikai iekšdedzes benzīna dzinējiem. Gāzes iekārtas uzstādīšana būtiski samazina degvielas izmaksas, automašīna darbojas gan ar gāzi, gan ar benzīna padevi. Gadījumos, kad mašīnai ir beigusies gāze, automašīna automātiski pārslēdzas benzīna režīmā. Ņemot vērā to, ka benzīna izmaksas ir divtik lielākas nekā gāzei, autogāze iegūst arvien lielāku popularitāti Latvijā.
Kāpēc nepieciešama autogāzes iekārtas uzstādīšana?
Tātad, autogāzes iekārtas uzstādīšana ir nepieciešama, ja ir vēlme ietaupīt uz auto degvielas rēķina. Piemēram, šobrīd viens litrs benzīna maksā ap 1.29 eiro, savukārt autogāze ap 0.60 eiro, kā redzams gāze maksā divreiz lētāk. Ja Tu ikdienā izmanto auto un nobrauc vairākus desmitu kilometrus, tad noteikti iesakām ievietot gāzes iekārtu.

Cik maksā iekārtas uzstādīšana?
Cenas ir atšķirīgas, tas ir atkarīgs no Tavas auto markas un degvielas patēriņa uz 100 km, bet cena svārstās apmērām no 500 līdz 600 eiro. Ja Tev šobrīd nav pieejama uzreiz tāda naudas summa, tad iesakām Tev aizņemties pie Mogo.lv. Mogo.lv ir uzņēmums, kas piedāvā aizdevumu tieši autogāzes iekārtas uzstādīšanai. Aizdevuma summa ir 350 līdz 1700 eiro, ar atmaksas termiņu no 3 līdz 60 mēnešiem. Kredīta pieteikumu ir iespējams aizpildīt elektroniskā veidā, līgumu var noslēgt stundas laikā gan elektroniski, gan klātienē, tiklīdz ir apstiprināts aizdevums.
Mīti un fakti par autogāzi
Pirmais mīts – Lietojot autogāzi, samazinās motora jauda
Patiesībā gāzes degvielai ir augstāks oktānskaitlis nekā benzīnam, tas ļauj pat palielināt dzinēja jaudu. Taču, gadījumā, ja gāzes iekārta tiek noregulēta uz ekonomisku režīmu, tad dzinēja jauda samazinās tikai aptuveni par 2%, kas ikdienas lietošanā praktiski ir nemanāmi.
Otrais mīts – izmantojot gāzi, samazinās motora resursi
Patiesība ir tieši otrādi, lietojot gāzi tiek palielināti dzinēja resursi. Tam ir vairāki iemesli: gāzes sastāvā nav metālu noārdīšanās katalizatori, neveidojas piededži uz svecēm un cilindru sieniņām. Atšķirībā no benzīna, gāze sadeg plūdeni, bez detonācijas, vienmērīgi un līdz galam. Tādējādi tiek būtiski samazināti izdevumi, kuri nepieciešami dzinēja tehniskajai apkopei, un palielinās dzinēja resursi.
Trešais mīts – ir grūti atrast autogāzes uzpildes staciju
Patiesībā Eiropā jau ir vairāk kā 20 000 gāzes uzpildes staciju. Latvijā gāzes degvielu var atrast vairāk kā 160 degvielas uzpildes stacijās, to skaits nemitīgi pieaug. Vairumā gadījumu gāzes degviela pieejama tajās pašās uzpildes stacijās, kurās tiek tirgots benzīns.
Ceturtais mīts – paši auto ražotāji ir pret gāzes izmantošanu
Jau šobrīd daudzi autoražotāji tirgū piedāvā automašīnas, kurās autogāzes iekārtas ir jau ieliktas kopš to ražošanas brīža. Šādas automašīnas piedāvā tādi tirgus līderi kā Volkswagen, Ford, Peugeot, Subaru, Nissan un citi.
Autors:Jānis Eglītis