Baiba Vītoliņa, kura ir PTAC direktore, intervijā Latvijas Radio pavēstīja, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centrs ir uzsācis vērienīgu kampaņu, kurā tiek izvērtās vairākas ātro kredītdevēju kompāniju reklāmas. Proti, vai šīs reklāmas „neuzspiež” patērētājiem saņemt kredītu pat tad, kad patērētājam aizdevums pat īsti nav nepieciešams.
Baiba Vītoliņa intervijā izteicās sekojoši: «Personīgi man šīs reklāmas neliekas patiesas , jo tās rada iespaidu, ka šie dārgie kredīti ir ļoti labi. Man ir stipras šaubas, ka skolotājai patiesi var likties, ka šie kredīti ir labi. Otrs jautājums, vai šīs atsauksmes ir īstas vai tikai ātro kredītu uzņēmumu mārketinga triki. ,» Viņa izteica viedokli , ka PTAC ir sācis izvērtēt vairākas reklāmas. «PTAC gan neko sliktu par nebanku kreditoriem pateikt nevar, jo ātro kredītu uzņēmumi uzreiz pārtrauc reklāmas, ja mēs sakām, ka, mūsuprāt, šīs reklāmas veicina bezatbildīgu aizņemšanos. Centram ir izveidojusies laba sadarbība ar vairākiem ātro aizdevumu uzņēmumiem no kredītdevējiem,» atzina Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore Baiba Vītoliņa.
Vītoliņa uzsvēra, ka šobrīd likumdošanā Ministru kabinetam tiek gan iesniegti, gan tiek arī izskatīti vairāki likumprojekti, kuri ir izdevīgi patērētājiem. Proti svarīgākais ir panākt izmaiņas, kas dod iespēju ātros kredītus atdot pakāpeniski. «Mūsu skatījumā, lai tiktu vaļā no kredītsaistībām, pat, ja tās ir neapdomīgi paņemtas, ir svarīgi, lai aizdevumu varētu atmaksāt pa daļām, kas ir svarīgs kredīta ņēmējam. Iepriekšējos bloga ierakstos jau rakstījām, , ka Saeima ir sākusi vērtēt grozījumus Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, kas paredz stingrāku regulējumu ātro aizdevumu izsniegšanai, tajā skaitā arī tiek plānots procentu likmju un nokavējuma procentu ierobežošana. Lai šie grozījumi stāstos spēkā, tie vēl jāapstiprina Saeimā trīs lasījumos.
Autors:Jānis Eglītis