Ātrie kredīti ir kļuvuši ļoti pieprasīti Latvijā, ko var secināt no aptaujas datiem, pēc kuriem gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju ir ņēmuši ātro aizdevumu. Protams to stipri ietekmēja reklāmas līdzekļi, kurus var redzēt ikdienā kā vides reklāmu, sabiedriskajā transportā, pieturvietās, kā arī plašsaziņas līdzekļos, televīzijā un internetā. Tādēļ tika veikts pētījums, vai reklāmu kritēriju izstrādāšana nebanku kredītu devēju reklāmām varētu veicināt vieglprātīgo aizņēmēju skaita samazināšanos.
Patērētājs var saņemt aizdevumu no nebanku kreditēšanas uzņēmuma 15 minūšu laikā un pieteikties var ar īsziņas, interneta vai zvana palīdzību, tāpēc sava ērtuma un ātruma dēļ šie kredītu veidi ir kļuvuši ļoti populāri. Šīs tirgu nozares strauji attīstās, bet regulējums un kontrole ir vāja, uzskata ekonomikas ministrs D. Pavļuts un piebilst, ka regulējumi, kuri bija noteikti iepriekš nav bijuši pietiekami, lai novērstu visus būtiskos riskus valsts ekonomikai un Latvijas iedzīvotājiem. Valdības iesaistīšanos prasa reklāmas un mārketinga nozares kompānijas.
Šobrīd ātro kredītdevēju īstenotajā komercpraksē lielākā problēma ir bezatbildīgu aizņemšanu veicināšana, uzskata Ilze Žunde (PTAC pārstāve) viņa skaidro, ka nebanku kredītdevēji reklāmās norāda, ka pirmais kredīts ir bez maksas, tādā veidā piesaistot klientus, bet dažreiz veidojot nepareizu priekšstatu par pakalpojumu.
Konkurence starp ātro kredītu izsniedzējiem ir ļoti sīva un, protams, tas ietekmē arī pakalpojumu reklāmas tādā veidā, kā liek izdomāt jaunus paņēmienus kā pievilināt klientus, uzskata Evita Urpena (EM pārstāve). Viņa skaidro, ka bieži reklāmas rada iespaidu par kredīta iegūšanas bezrūpību un atmaksas vieglumu, bet tas nav tā, kā liekas sākumā, jo reklāma netiek pieminēti kavējuma procenti, līgumsodi un citas problēmas, kuras slēpjas aiz šīs reklāmas.
Autors: Jānis Eglītis